ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ, ένα ακόμα δυσ… στη ζωή των μαθητών

parartima-kentro-meletis
Σας περιμένουμε στο Νέο μας Παράρτημα!!!
6 Μαΐου 2015
books
Kαλή σχολική χρονιά!
26 Αυγούστου 2015
Όλα

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ, ένα ακόμα δυσ… στη ζωή των μαθητών

dyscalculia
Η δυσαριθμησία (Dyscalculia)  δεν είναι μια απλή δυσκολία στα μαθηματικά. Είναι μία ειδική μαθησιακή δυσκολία, εξίσου σημαντική με τη δυσλεξία για την οποία όμως έχουν γίνει λιγότερες έρευνες. Το ποσοστό αυτής της δυσκολίας κυμαίνεται από 5 έως 10% και την παρουσιάζουν περισσότερο τα αγόρια απ’ ότι τα κορίτσια.

Αυτός ο όρος σε σχέση με τη δυσλεξία, μπορώ να πω πως είναι ανύπαρκτος στη χώρα μας. Έτσι, οι περισσότεροι γονείς την αγνοούν ή την υποτιμούν. Πολλές φορές μάλιστα επικαλούνται λόγους που αδικούν το παιδί, όπως «τεμπελιά» ή «δεν παίρνει τα μαθηματικά» όταν οι προσπάθειες του παιδιού είναι δυσανάλογες με το αποτέλεσμα του βαθμού.

Η δυσαριθμησία, όπως και η δυσλεξία,  το μόνο σίγουρο είναι πως δεν οφείλονται στην νοημοσύνη του παιδιού. Eίναι ένα σύνδρομο μαθησιακής διαταραχής γνωστικού χαρακτήρα.

Η κληρονομικότητα είναι ένα ενδεχόμενο, το οποίο όμως μέχρι σήμερα δεν έχει ερευνηθεί.

Ήδη η δυσαριθμησία κάνει την πρώτη της εμφάνιση από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά δυσκολεύονται πολύ να κατακτήσουν τις προμαθηματικές έννοιες. Υποψιαζόμαστε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλα τα παιδιά που δυσκολεύονται στην κατάκτηση προμαθηματικών εννοιών από το νηπιαγωγείο θα έχουν να αντιμετωπίσουν αυτό το δυσ…

Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σε υποψίες μας βάζουν η εξακολούθηση αδυναμίας κατανόησης προμαθηματικών εννοιών, η έλλειψη προσανατολισμού στο χώρο (π.χ. μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά), η δυσκολία στην αντίληψη και κατανόηση ποσοτήτων και μεγεθών και η δυσκολία οργάνωσης και διαχείρισης του χρόνο του. Δυσκολεύεται να συνδέει  τα σύμβολα των αριθμών με τις ποσότητες που τα αντιπροσωπεύουν. Ξεχνάει την προπαίδεια, δεν ξέρει ποιες πράξεις να χρησιμοποιήσει για να λύσει ένα πρόβλημα, πελαγώνει όταν βλέπει μεγάλους αριθμούς (π.χ. 10.000).

Δυσκολεύεται να απομνημονεύει βασικά αριθμητικά δεδομένα Παρατηρούνται αντιφατικά αποτελέσματα στις 4 αριθμητικές πράξεις και φτωχή ικανότητα νοερής εκτέλεσης πράξεων. Παρόλο που εξασκείται και μελετάει κάθε μέρα δεν φέρνει καλούς βαθμούς. Αυτές είναι κάποιες από τις ενδείξεις θα μας προβληματίσουν ότι ίσως τα παιδιά αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ, ΘΕΛΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ. Οι συνεχείς παρατηρήσεις και οι επιπλήξεις το μόνο που μπορεί να επιφέρουν είναι την άρνηση και την παραίτηση, την αντιπάθεια για το συγκεκριμένο μάθημα.

Οι μαθητές που παρουσιάζουν συμπτώματα δυσαριθμησίας χρειάζονται:

Στήριξη της ψυχοσυναισθηματικής όψης του προβλήματος που σημαίνει ενίσχυση της αυτοεκτίμησης ,συνεχή ενθάρρυνση για να αποφευχθεί το άγχος που τις περισσότερες φορές οδηγεί σε μαθηματικοφοβία.

Αποφυγή χαρακτηρισμών και κυρίως της λέξης «τεμπέλης».

Εξειδικευμένα προγράμματα ,επιλεγμένα υλικά διδασκαλίας, συνεργασία με ειδικούς.

Στόχος δεν είναι  το ΑΡΙΣΤΑ στα μαθηματικά αλλά να βλέπει τα μαθηματικά με «ΚΑΛΟ ΜΑΤΙ».

Φωφώ Φωτεινοπούλου- Μουτοπούλου
Εκπαιδευτικός –Ειδική Παιδαγωγός
Σύμβουλος Σπουδών στο «Στέκι Μελέτης-Μόρφωσης-Πολιτισμού» στη Νέα Σμύρνη

Συμπληρώστε το πεδίο της φόρμας με το email σας και κερδίστε έκπτωση στα δίδακτρα!
Θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.

Close this popup